Gelamineerde visitekaartjes - wat zijn ze en heb ik ze nodig?

Goed gepresenteerde, gelamineerde visitekaartjes van hoge kwaliteit helpen u als eigenaar van een bedrijf om die essentiële gunstige eerste indruk te creëren. Een kaart van slechte kwaliteit kan een slechte weerspiegeling zijn van uw bedrijfsimago, dus kies een drukwerkleverancier met een goede service en het komt goed.

Hoe proberen we het 'kwaliteitsprobleem' te verhelpen door gelamineerde kaarten te gebruiken?

De prijs van gelamineerde visitekaartjes verschilt enorm tussen online drukwerkleveranciers. De meeste drukwerkleveranciers bieden een ontwerp-uw-eigen service waarbij de verantwoordelijkheid bij de koper wordt gelegd om een ​​relevant ontwerp te herkennen en te selecteren, alle andere kaartdetails in te vullen en mogelijk een logo te uploaden voordat u doorgaat naar de kassa, zelfs voordat contact heeft is gemaakt. Dit past bij bepaalde bedrijfstypes, zoals het beroep van mobiele kappers, taxichauffeurs, elektriciens, enz. Waar een 'kwaliteitsimago' vaak niet zo belangrijk is om werk te vergaren. Een eenvoudig, netjes gepresenteerd visitekaartje met een kwaliteitsontwerp is vaak alles wat in veel gevallen nodig is.

Image result for Laminaat legger

Een kleine tot middelgrote onderneming echter, evenals elk blue chip-bedrijf, zal de wens hebben om een ​​direct herkenbaar kwaliteitsmerk te creëren, dat kan worden geproduceerd om alle marketingmaterialen van het bedrijf te dekken. In deze gevallen is de consistentie van het merk en de kleur van het volledige assortiment kantoorbenodigdheden van vitaal belang om het bedrijfsimago te behouden.

Gelamineerde visitekaartjes kunnen worden geproduceerd als de eerste stap om over te schakelen van het visitekaartje in één kleur of in twee kleuren, naar iets dat lijkt op een kwaliteitsontwerp.

Hoe wordt een gelamineerd visitekaartje geproduceerd?

In wezen wordt het geproduceerd met behulp van 2 vellen Laminaat legger dat een gewone kaart voor- en achterkant omsluit. Gelamineerde kaarten verschillen van het plastic zakje dat vaak wordt gebruikt met de typische kantoorlamineermachine, die een veel dikker laminaat gebruikt. Het lamineren van kwaliteitskaarten wordt gemeten in microns en is onzichtbaar voor het oog. De belangrijkste manier om te testen of de kaart is gelamineerd, is door te proberen de helft in twee te scheuren of door gewoon over de inkt te wrijven.

Matte laminering en glanzende laminering zijn het belangrijkste proces dat door leveranciers wordt aangeboden, afhankelijk van uw ontwerpvereiste. Sommige mensen kiezen ervoor om slechts één kant te lamineren en de andere kant van de kaart open te laten, maar het normale proces is om beide kanten te laten lamineren. Wat je ook hoort, het is eigenlijk een misvatting dat gelamineerde kaarten een probleem zijn om op te schrijven, pak gewoon een biro en probeer het! Op de kaart kunnen schrijven heeft voordelen voor bepaalde gebruikers, zoals het toevoegen van namen op lidkaarten etc.

Gelamineerde kaarten voelen veel mooier aan dan de gewone niet-gelamineerde versie. Een andere grote bonus is dat het laminaatproces helpt om de kleur en je ontwerp te verbeteren, vanwege de reflectiviteit.

Zijn alle leveranciers gelamineerde visitekaartjes vergelijkbaar of verschillen ze op enigerlei wijze?

Helaas kunnen ze behoorlijk verschillen. Als u prijzen voor gelamineerde kaarten ziet die te mooi lijken om waar te zijn, is het mogelijk dat de leverancier een dunne kaart heeft gebruikt, vaak niet veel dikker dan papier, en vervolgens wordt gelamineerd met een goedkoper, dik laminaat dat volledig anders aanvoelt. Kies op zijn minst een leverancier die een kaart van 350 g / m² gebruikt, maar idealiter een kaart van 400 g / m2 die over het algemeen kwaliteitsresultaten oplevert. Waar een kaart van goede kwaliteit is gebruikt, zal een zeer dun laminaatproces dit perfect aanvullen.

Wat is het belangrijkste doel van het lamineren van visitekaartjes?

De eerste reden is een van een productiehindernis die moet worden overwonnen.

Een gewoon visitekaartje, zonder het laminaat, kan bijvoorbeeld alleen de contactgegevens hebben en weinig anders, dat daarbij minimale inkt gebruikt. Dit zal geen problemen veroorzaken voor de leverancier die belast is met de taak om het visitekaartje te laten produceren. Laten we, om roet in het eten te gooien, overwegen dat de ontwerper het hele visitekaartje omgekeerd wil laten produceren in een effen proceskleur.

Image result for Laminaat legger

Een ding om op dit moment op te merken is dat gelamineerde visitekaartjes nooit afzonderlijk in het lithografische proces worden geproduceerd, maar in 'groepen' worden geproduceerd om de productiekosten voor de leverancier tot een minimum te beperken. Terwijl de visitekaartjes worden geproduceerd en de pers verlaten, vallen ze in één stapel. Naarmate visitekaartjes aan de stapel worden toegevoegd, wordt meer gewicht op de kaarten in het onderste gedeelte van de stapel gedrukt en als de inkt niet volledig is opgedroogd, wat in ons scenario het geval zal zijn omdat het omgekeerde een solide proceskleur is , dan is het mogelijk dat inkt van het ene visitekaartje naar het andere wordt overgebracht. Dit wordt inktcompensatie of inktoverdracht genoemd, wat slecht nieuws is voor de leverancier die het hele proces opnieuw moet starten.

Hoewel uw leverancier andere manieren heeft om inkt te laten drogen, vormen effen kleuren nog steeds een probleem, vooral op gewone, niet-gelamineerde kaarten. Wist je dat? Blauwe kleureninkten hebben meer tijd nodig om te drogen dan andere kleuren. Een manier om dit soort problemen te voorkomen, is door beide zijden van het visitekaartje te lamineren voordat het de stapel bereikt en voordat de inkt de kans heeft om een ​​ander visitekaartje in de stapel aan te raken.